De ce este important sa gazduiti evenimente de Craciun in compania dvs.

Sarbatorile de Craciun sau de Revelion la birou permit angajatilor sa locuiasca cu toate domeniile, inclusiv cu directivele, si sa intareasca sentimentul de a face parte dintr-o echipa.

In ciuda volumului de munca care creste de obicei la sfarsitul anului, multe companii aleg sa organizeze evenimente pentru a sarbatori sezonul de Craciun inainte de a incepe. Si nu, nu este o pierdere de timp sau doar o scuza pentru a iesi mai devreme de la job si a petrece. Un brad de Craciun de luxsau unul ieftin ca cei de pe BraziCraciun.net si cateva decoratiuni sunt exact elementele de care ai nevoie pentru a obtine cele mai bune rezultate.

„Facand aceste activitati si avand angajatii sa participe poate imbunatati productivitatea, deoarece acestea servesc ca un ragaz de la stresul de la sfarsitul anului si atunci cand reluarea activitatii puteti reveni cu mai multa energie si motivatie”, spune Arturo Reveles Márquez, director al consultantei de afaceri pentru a creste productivitatea CGP Mexic.

Aceste tipuri de actiuni pot ajuta chiar la urcarea cifrei de afaceri, datorita sentimentului de apartenenta pe care il pot genera. Traind cu colaboratori si manageri, legaturile de comunicare pot fi consolidate, adauga specialistul. „Acesta este tocmai cel mai important indicator al eficacitatii evenimentului; din observatie, (zona) resurselor umane isi pot da seama daca exista o buna comunicare pe verticala si orizontala. Alte elemente, cum ar fi loialitatea, pot fi, de asemenea, parte a rezultatelor”, spune el.

Prin urmare, este, de asemenea, important sa se ia in considerare acest tip de festivitati in bugetul anual. „Nu exista nicio regula de a aloca un procent din bani fiecarui eveniment, dar este important ca acesta sa fie avut in vedere in acelasi mod ca si trainingurile, cursurile sau bonusurile pentru angajati, deoarece acestea vor avea si rezultate fructuoase pentru companie”, avertizeaza Reveles.

Desigur, nu este necesar sa organizati o petrecere pentru Craciun, o alta pentru sfarsitul anului si inca una pentru Paste. „Nu este profitabil sa faci multe evenimente pentru fiecare ocazie, pentru ca organizarea este complicata, ar deveni o distragere a atentiei. Este de preferat sa facem una care sa cuprinda toate celelalte”, explica Jesús Hernández Rodríguez, director al Business Transformation Engineering (ITN), o firma de consultanta in afaceri pentru a creste performanta companiilor.

Mai ales, in companiile mari, unde organizatia este mai complicata. „O companie producatoare cu 800 de persoane angajate, de exemplu, ar intampina foarte greu sa-si mute toti muncitorii intr-un loc mare pentru a avea un eveniment de Craciun. Ar trebui sa se faca intr-un loc din apropiere sau in propriile facilitati, dar ar putea fi compensata prin adaugarea unui factor inovator”, recomanda Hernández. Acest lucru ar putea fi ceva simplu, cum ar fi o intalnire tematica la care toti ar participa fericiti.

Ambii specialisti recomanda ca aceste festivitati sa fie pe ordinea de zi la inceputul anului si sa inceapa sa le organizeze cu cel putin o luna inainte, astfel incat sa puteti anunta angajatii in prealabil si sa faceti mai multe memento-uri pentru a face loc in agendele lor si pentru a le creste participarea.