Faci eforturi pentru a te promova, dar nimic nu dă roade? Probabil ai ales modalitatea greșită de a te diferenția de competitiori. În contextul actual, când piața a devenit suprasolicitată din cauza avansului tehnologic, e destul de greu să ieși în evidență. Punctul diferențiator rămâne doar creativitatea în abordare, dar e esențial să alegi strategiile potrivite.
PR sau publicitate? – este o întrebare pe care și-o adresează majoritatea antreprenorilor. Mulți aleg doar publicitatea, din dorința de a capta atenția utilizatorilor online și de spori rata de vânzare. Nu-i suficient pentru un business aflat în plin proces de evoluție. Ai nevoie și de o reputație pozitivă în industria în care activezi pentru a deveni o opțiune de încredere pentru potențialii clienți. Pentru a-i transforma din simplii vizitatori în clienți loiali ai nevoie de soluții pe măsură. Care sunt avantajele pe care le oferă mai exact cele două servicii și cum te poate ajuta o agentie PR poți afla mai jos.
PR vs. publicitate – diferențe și asemănări
Cele două nu se exclud, ba chiar ambele sunt importante pentru creșterea vizibilității unui brand, dar prezintă diferențe semnificative. Există și puncte unde se aseamănă și se completează reciproc.
Iată tot ce trebuie să știi dacă vrei să bifezi rezultate durabile:
PR (relații publice):
- Scopul pe care îl prezintă este de a consolida imaginea brandului și de a facilita relațiile cu publicul țintă prin intermediul mass-media. De asemenea, are în vedere câștigarea simpatiei din partea audienței.
- Acționează multilateral – atât asupra actorilor colectivi (organizații, parteneri de afaceri), cât și asupra angajaților. Poate afecta, așadar, comunicarea internă și inclusiv nivelul de productivitate.
- Deși PR-ul poate influența mesajul care ajunge la publicul vizat, controlul final asupra conținutului aparține publicației. Tocmai de aceea, e necesar să colaborezi eficient și transparent cu jurnaliștii.
- Gama de servicii pr se diferențiază de cele publicitare prin faptul că utilizează un limbaj mai formal. Abordarea este mai obiectivă, tocmai pentru a atrage atenția jurnaliștilor sau persoanelor publice.
- Din punct de vedere al costurilor, investiția inițială se va amortiza în timp. Pentru a reuși, trebuie să creezi conținut valoros și să colaborezi cu persoane de încredere.
Publicitate:
- Are ca principal obiectiv promovarea unui produs sau serviciu prin diverse canale media – atât online (rețele sociale), cât și offline (bannere, pliante, cataloage).
- Ai control deplin asupra mesajului, graficii, timpului de difuzare și canalului de distribuire a campaniei. E mai ușor pentru echipa de creație, dar poate afecta credibilitatea business-ului.
- Necesită buget constant pentru reclamele plătite sau spoturile TV. Însă, ai și varianta de creștere organică în pozițiile de căutare – prin intermediul serviciilor seo.
- Efectuată de către profesioniști și adaptată în funcție de caracteristicile brandului poate genera rezultate imediate și poate crește vizibilitatea în timp foarte scurt.
- Îți oferă posibilitatea de a segmenta audiența principală în așa fel încât să te adresezi diferit în funcție de caracteristicile fiecărei categorii.
Dacă vrei să-ți promovezi cu profesionalism afacerea, trebuie să optezi atât pentru servicii de pr, cât și pentru strategii de publicitate.
Evident, procesul de alegere variază în funcție de campania pe care o organizezi, dar și de obiectivele setate pe termen lung. Cel mai bun sfat este să te orientezi către o agenție specializată, care îți poate oferi soluții testate și personalizate în funcție de caz.
Alege să te promovezi inteligent și bucură-te de beneficii diverse!